نشاط لجنة السيدات لشهر حزيران للعام 2016


نشاط لجنة السيدات لشهر حزيران للعام 2016:
توافق شهر حزيران للعام 2016 مع شهر رمضان المبارك، حيث توجهت اللجنة إلى تقديم سلال غذائية رمضانية من خلال تنفيذ ثلاث حملات توجهت إلى 135 عائلة.
ساهمت اللجنة في تأمين كسوة العيد للعائلات المقيمة في مركز إيواء سهلة العامرية.
تابعت اللجنة تأمين المادة الاولية لتشغيل العاملات في مشروع التريكو، كما بدأت معظم السيدات بإنتاج المونة المنزلية تزامناً مع بدء فصل الصيف.
كما استقبلت اللجنة أخوية سيدات أم النور وسيدات جمعية الرجاء للمعوقين ضمن برنامج الزيارات المشتركة الذي يعمل على التعريف بعمل فرق الهلال الأحمر في فرع حمص بالإضافة إلى عمل لجنة السيدات بشكل خاص.


Ladies Committee’s activities during June 2016:
Ramadan and June came at the same time in 2016, and the ladies committee provided 135 families with Ramadan food parcels through three stages. In addition, it provided families in the sheltering center, Sahla AlAmeria, with clothes for Eid Al-Fitr. The ladies committee also continued providing female workers of tricot project with essential items.
Further, most female workers prepared preserved food as summer began.
The ladies committee received ladies of other societies through the joint visits program that aims to provide information about the work of SARC-Homs team and especially SARC-Homs ladies committee.

 

 

المشاهدات : 197